pieniadz.pl

Dlaczego Polacy tak bezmyślnie się zadłużają?

poniedziałek, 03-12-2012 godz. 13:01

Niedawno pisaliśmy o tym, że Polacy są zadłużeni na łączną kwotę sięgającą 37 miliardów złotych. Jak to możliwe? Dlaczego nie zastanawiamy się nad kredytami, które zaciągamy ani nie kontrolujemy bieżących wydatków? Zazwyczaj dlatego, że po prostu nie chce nam się zastanawiać nad czymś, co może okazać się niekorzystne – bo przecież dokładne wyliczenia mogą uświadomić nam, że nie stać nas na to, co chcemy kupić.
Jak przyznają eksperci, Polacy nie potrafią kontrolować swoich wydatków. Nie czuwają nad tym, ile jeszcze posiadają w portfelu, na jakie zakupy mogą sobie pozwolić. To natomiast powoduje, że wielokrotnie popadają w długi, z którymi później nie potrafią sobie poradzić. Zakupy ratalne, nieprzemyślane korzystanie z kart kredytowych, ale i samo zaciąganie kredytów często okazuje się dla nas ogromnym błędem wynikającym właśnie z braku kontroli nad własnymi wydatkami.

Z perspektywy psychologicznej ludzie, którzy decydują się na kupowanie różnych produktów bez wcześniejszego zastanowienia się nad tym, czy stać ich na to, mają po prostu kłopot z wartościowaniem swoich potrzeb. Często okazuje się, że po otrzymaniu wypłaty koniecznie chcą ją wydać tak, jakby mieli zapewnić sobie nagrodę za to, że przepracowali cały miesiąc i dostali za to określone wynagrodzenie. Nie myślą jednak perspektywistycznie, nie zastanawiają się nad tym, czy na pewno wystarczy im pieniędzy do kolejnej wypłaty.

Trudno jest nam też rezygnować z przyjemności, dlatego jesteśmy gotowi zaciągać kredyty na zakup sprzętów, które wcale nie są tak bardzo istotne w życiu. Bo nie da się ukryć – bez nowego LCD czy najnowszej konsoli do gier można spokojnie funkcjonować. Lubimy jednak mieć, czym pochwalić się przed znajomymi, lubimy czuć się wyjątkowo dzięki temu, co posiadamy.

Wszystko to można mieć, jeśli wcześniej zaoszczędzimy, ale Polacy nie lubią oszczędzać. Wiąże się to z poświęceniem, jakim jest rezygnacja z drobnych przyjemności i życie ze świadomością, że chociaż mamy w zanadrzu jakieś środki finansowe, to jednak nie powinniśmy ich wydawać.

Chociaż z pewnością nie zmienia to faktu, że powinniśmy bardziej dbać o finanse osobiste, to jednak drobnym pocieszeniem może być fakt, że nie tylko Polacy nie mają talentu do oszczędzania. Na zachodzie karty kredytowe cieszą się jeszcze większą popularnością. W Stanach Zjednoczonych niektóre osoby uważają, że to właśnie karta jest ważniejsza nawet od dowodu osobistego!

Dodaj komentarz

Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub .

Komentarze:

dłużnik (20.01.2013 10:25)

Pani S.Sikorska, co pani za brednie wypisuje, jacy Polacy te długi robią? To mafia dobrała się do władzy, i czerpie pełnymi garściami, a nam szaraczkom przy pomocy takich pismaków jak Pani wciska iż to nasze długi, gdyż my i tak nie mamy nic do powiedzenia.

Waldus (23.01.2013 14:25)

brawo za posta !!! zgadzam sie w 100%

Byku (31.01.2013 13:07)

Jak nie maja za co żyć to musza ratowac sie pozyczkami. Łatwo napisać ze ktos sie bezmyslnie zadłuża nie znając sytuacji ...

Ava Gardner (14.02.2013 00:04)

zgadzam się z Byku gdybym musiała chronić swoją rodzinę również bym się zadłużyła! nie rozmumiem tych bezmyślnych oskarżeń..

Matka (03.03.2013 12:25)

ta Pani nie wie co pisze i w jakim świecie żyje(chyba)niech prosi Boga żeby ona i jej najblizsi nie znalezli się w takiej sytuacji jak większość rodzin w Polsce ,bo niestety na kogo wypadnie na tego bęc,bardzo często nie z naszej winy.A kogo i z czego teraz jest stać na oszczędzanie?

fifka85 (08.03.2013 10:26)

niestety taki kraj :-(

Amberus (08.03.2013 11:18)

Nie do końca prawda. Zapożyczanie się jest też wynikiem braku mozliwości znalezienia pracy jak i również brakiem umiejętności jej wyszukania. Ludzie są coraz bardziej leniwi , łatwiej się zapozyczyć niż szukać pracy. Nie mówię tu że musowo od razu na etacie, ale mamy internet i jest w nim masa ofert do wyboru. Sam prowadzę oprócz firmy blog na temat zarabiania i pomagam innym podjąć taką pracę. Szkopuł w tym że nasze społeczęństwo ma coraz większy problem z zrozumieniem ofert. Obecnie mam ofertę pracy na umowę i mimo że wysłałem ją do 40 osób nikt nie skorzystał. Mimo że praca prosta, nic się nie inwestuje tylko zarabia i mimo to nadal brak chętnych. Firma znana w Polsce od lat, patronuje temu przedsięwzięciu i aż dziwne że w internecie nie ma chętnych . Działa nie cały rok a już jest w tej firmie ponad 100 tys. osób i jak to wytłumaczyć?

aldonak (12.11.2013 21:16)

Zastaw się a postaw się. Byliśmy tacy od wieków, już nasi przodkowie organizowali wystawne przyjęcia. To nie jest kwestia czasów nastawionych na konsumpcję, ale odwiecznej natury ludzkiej

orfeusz80 (14.11.2013 16:37)

Ale powolij sie to zmienia

marzenaew (03.02.2014 14:25)

Dobrze sporo osób zadłuża się w nie tych miejscach w których powinni. padają ofiarą oszustów i naciągaczy . Duże ALE nie ma porównania do np. Amerykanów - c i to dopiero mają czym się chwalić...

Mikolin (06.05.2014 07:02)

Wiadome, że każdy czasem musi pożyczyć pieniądze, bo trudno kupić mieszkanie czy wybudować dom bez kredytu. Ale czasem, ludzie przesadzają i jak widzę że pożyczają pieniądze, by zrobić imieniny, czy jakąś inną domową imprezę, to tego już nie kumam:-)

snajper00 (07.05.2014 09:59)

Gdyby zarobki byly na odpowiednim poziomie, to statystyka zadłuzenia bylaby o wiele mniejsza. Wystarczy obniżyć podatki i osoby które pracują i chcac zarabiac beda w stanie działać bez pożyczek.

calyk3 (31.05.2014 00:37)

I tak nie jest z nami tak źle jak z mieszkańcami Stanów Zjednoczonych...

Moslqe2 (01.07.2014 13:51)

kredyt na dom/mieszkanie/lodówkę coś co naprawdę jest nam niezbędne to rozumiem ale żeby brać telewizor na raty to jakaś masakra

na_bogato (30.08.2014 09:55)

Chociaż wiadomo jak stereotypy czy inne zbyt ogólne opinie mogą być czasem krzywdzące, to jednak ja też myślę, że niektóre nasze cechy (a raczej przywary) narodowe mogą mieć w tym przypadku jakieś znaczenie. Wspomniane "zastaw się a postaw się", chęć, by za wszelką cenę zaimponować rodzinie czy znajomym i wreszcie pewna krótkowzroczność (nie tylko w życiu codziennym ale też chociażby w polityce) połączona w dodatku z tym naszym "jakoś to będzie".... Oczywiście nie można generalizować - wiele osób znajduje się dziś w naprawdę trudnej sytuacji, więc nic dziwnego, że sięgają po takie ostateczne środki...

filip222 (30.09.2014 20:54)

Dlugi to porazka

proqur (24.11.2014 19:54)

Zadłużamy się, bo kopiujemy hamerykę. Jeszcze dwadzieścia lat temu tego nie było.

rahuciahu (26.11.2014 23:03)

Bo jesteśmy biedni i nie stać na oszczędzanie.

marcinku (21.01.2015 13:25)

Mi się właśnie wydaję, że właśnie 20 lat temu kopiowaliśmy Amerykę, ponieważ wszystko z USA było dobre i wspaniałe. Teraz kopiujemy po prostu Europę. Euro, Genter i inne pierdoły ;] Są u nas tacy, co chcą sprowadzać imigrantów.

Amberus (22.01.2015 11:23)

Ludziska nie myślą. Jaki sens brać kasę na cele konsumpcyjne nie mając pokrycia w dochodach. A o dodatkowym zarobieniu to nikt nie pomyśli. Łatwiej o kredyt niż ruszyć głową.

Szkot (26.01.2015 12:30)

Bo przy takich zarobkach, ciężko o odłożenia na zakup mieszkania, auta, maszyny Itp

marcinku (27.01.2015 14:15)

Poza tym, nie oszukujmy się, racjonalny kredyt to nic złego. Gorzej, jeśli ktoś zarabiając na przykład 2 tys na rękę bierze 500 tys. kredytu. A wiem, że takich nie brakuje.

lbreng (03.02.2015 09:31)

Ponieważ Polacy wyznają zasadę jak mnie widzą tak mnie piszą, więc chcą być jak najlepiej widziani i opisywani.

onedollarman (02.03.2015 16:01)

Nikt nie pamięta, że pożycza cudze, a oddaje swoje.

kaswie (02.03.2015 16:37)

Rozumiem, że czasami taki kredyt jest potrzebny - zepsuła się lodówka czy pralka a nie ma się odłożonej sumy pieniędzy (chociaż uważam, że warto co miesiąc odłożyć chociaż 50zł na "czarną godzinę"-), ale ktoś kto wpada w tą spiralę pożyczek to już jest sam sobie winien. Kupowanie i życie ponad stan tak się przeważnie kończy. A druga strona medalu to tak, jak ktoś napisał, że łatwiej wziąć taką pożyczkę niż znaleźć pracę. Niestety nadal u nas funkcjonuje przekonanie, że "ja za tysiąc złotych nie będę pracować". Lepiej wziąć pożyczkę... i nie mieć później jej z czego spłacić.

Marlyyn (03.03.2015 16:39)

Patrząc zdrowym okiem na sytuacje Polaków, większość zarabia około 2500 brutto, bardzo często wynajmują mieszkania za które płaci się około 1000 zł miesięcznie, czyli zostaje około 800 na zycie... jednorazowo kupić za to meble cięzko albo samochód, więc bierzemy kredyt, kredyt kosztuje nas 200-300 zł miesięcznie, przypuścmy, że w samochodzie posypało się sprzęgło... to trzeba kolejny kredyt... lub coś innego- sytuacja losowa wymagająca wkladu finansowego... Później nie płaci sie jednej raty "bo coś", później drugiej.... i tak dług rośnie.... To jest fatalna sytuacja dla wszystkich. Później dziwimy się dlaczego tyle młodych wyjeżdża za granice, oni po prostu uciekaja przed pewną biedą, która czeka ich rodzimym kraju...

hajjsik (31.03.2015 14:46)

Bo się zadłużają z tego powodu iż właśnie no wiecie biorą kredyt jakiś na mieszkanie przecież..No niby pensja wynosi tyle ale chyba w jakiś większych miastach bo ja akurat zarabiam najniższą krajową i nie mógł bym sobie pozwolić na kredyt i z tego powodu muszę wynajmować kawalerkę w małym mieście. Brawo kliknij [url=http://www.z-kowalczyk-89.e-blogi.pl/komentarze,210202.html]http://www.z-kowalczyk-89.e-blogi.pl/komentarze,210202.html zostaniesz naszym klientem!

pawil (01.04.2015 18:01)

Jak to dlaczego, ponieważ w tym kraju nie da się inaczej żyć. Za te pensje nie da się w ciągu 10 lat odłożyć nawet 50 tys. zł. A co dopiero na mieszkanie. Dlatego ludzie biorą kredyty i stają się niewolnikami.

bienkas (02.04.2015 16:50)

I o to w tym państwie chodzić by tylko spłacać kredyty..Dlaczego akurat na rynku jest po prostu tak dużo tych banków takich typu para bank ? Przecież akurat no wiecie tam akurat tylko idą Polacy i biorą kredyt tu na mieszkanie tu na samochód..W Polsce jakbyś chciał odłożyć to byś musiał chyba jechać na 2 etaty... Interesują Cię [url=http://www.kompensja.com.pl/odszkodowania/wypadki-komunikacyjne/]odszkodowania komunikacyjne ? Wejdź na naszą stronę i przejrzyj całą masę wspaniałych ofert! Z pewnością znajdziesz to, czego szukasz!

zimin4 (03.04.2015 13:42)

Pewnie myślą, że za długi nic nie grozi albo czekają na cud. Prawda jest jednak taka, że mnóstwo Polaków nie jest sobie w stanie poradzić z życiem i bez długów nie da rady. Jakby ktoś potrzebował, tutaj można się pozbyć długów poprzez upadłość konsumencką w Anglii http://ecpu.pl/

nikodemm (09.04.2015 17:31)

Nic nie grozi..Jak nic nie grozi przecież kredyt ktoś musi w końcu ktoś spłacić..Już zdecydowanie lepiej jest brać kredyt normalnie w złotówkach w polskiej walucie a nie cały czas po prostu w tych frankach..Nie wiem po co ludzie brali akurat ten kredyt w tych frankach przecież takie zagranie wiązało się z ryzykiem. Szukasz pomysłu na spędzanie wolnego czasu w sposób kreatywny? Wejdź na tego bloga [url=http://miadolcevita.blog.pl/]http://miadolcevita.blog.pl/ i znajdź całą masę ciekawych pomysłów!

Amberus (09.04.2015 19:32)

Bo wielu osobom się nie chce myśleć, idą na skróty, a potem problemy. Obecnie kredyt to praktycznie w każdej formie i w każdym miejscu. Tylko z zarabianiem gorzej. Tu macie coś ciekawego. Banki zarabiają na nas a tu My zarabiamy na bankach - www.bankizarabianie.webnode.com

Klacior (16.04.2015 21:22)

Myślę, że Polacy tak bardzo mocno biorą te kredydyty z tego powodu iż nie mają innego wyjśćia..Zdają sobie po prostu sprawę, że no wiecie nie opłaca im się wynajmować żadnej kawalerki i po prostu wtedy wolą wybrać sobie coś takiego jak taki kredy i go tak jakoś mozolnie spłacać. Chcesz się dowiedzieć więcej na temat turystyki i podróży? Wejdź na tego bloga [url=http://noclegihoteleturystyka.yolasite.com]http://noclegihoteleturystyka.yolasite.com i znajdź dużo cennych porad!

oxxygen (18.04.2015 09:53)

No tak muszą brać kredyt bo nie ma czasem innego wyjścia..Oczywiscie to jest ta dobra opcja jak się po prostu już ma umowę na czas określony w jakiejś pewnej firmie. Bo jeśli się tego nie ma to nawet po prostu nie warto brać żadnego kredytu bo to będzie pętla na szyji tylko. A jeśli macie już kredyt, to zapraszam tutaj [url=http://meblarskiemarzenie.blog.iwoman.pl/]http://meblarskiemarzenie.blog.iwoman.pl/, do obejrzenia innowacji, nietypowych aranżacji i pomysłów na nowe mieszkanie!:-)

Poznaniak (21.04.2015 22:20)

Zależy na co ten kredyt... bo jeżeli ktoś jest kreatywny, ma pojęcie o biznesie i bierze kredyt na założenie firmy to nie widzę w takiej sytuacji nic złego. Nie wziąłbym natomiast kredytu konsumpcyjnego. Chyba, że naprawdę poczułbym się przyciśnięty do muru - np. zepsuty samochód, albo poważna chorba i leczenie. Szukasz inspiracji na urządzenie mieszkania, domu lub ogrodu? Wejdź na tego bloga [url=http://domiogrod.blog4u.pl/komentarze-733606-meble-do-twojego-mieszkania.html]http://domiogrod.blog4u.pl/komentarze-733606-meble-do-twojego-mieszkania.html i znajdź całą masę super pomysłów!

maria2015 (23.04.2015 19:27)

Sama zastanawiałam się jak można zadłużać się nie myśląc o konsekwencjach. Co z tego, że ktoś ma duuży dom, piękny ogród, dwa samochody, itp itd, skoro to wszystko ma za pieniądze z niespłaconego jeszcze kredytu i tak na prawdę ich majątek należy do banku. Czasem dbam o ogrod a czasem dbam o to by ta strona [url=http://domiogrod.blog4u.pl/komentarze-733606-meble-do-twojego-mieszkania.html]http://domiogrod.blog4u.pl/komentarze-733606-meble-do-twojego-mieszkania.html funkcjonowala i miala sie dobrze. Jak ja nie zadbam to nic nie będzie. pozdrawiam

ida2015 (24.04.2015 03:33)

Jak tak słucham radia czy telewizji i rozmawiam ze znajomymi i rodziną to odnoszę bardzo dziwne wrażenie, że teraz wszyscy, ale to absolutnie wszyscy mają większe lub mniejsze kredyty, pożyczki albo zadłużenia. Istna plaga, której prawdę mówiąc nie rozumiem. Na bieżąco być na tym blogu to jest sprawa prosta ja zawsze na nim dobrze lajkluje i na nim [url=http://www.dtyniec.e-blogi.pl/komentarze,211381.html]http://www.dtyniec.e-blogi.pl/komentarze,211381.html caly czas sobie siedze. Nie marudze tylko siedze

Dolores (25.04.2015 18:27)

w Francji czy w innych krajach zachodnich ludzie żyją z kredytów, ale spłacają Polacy musza brać kredyty maja małe pensje wszystko drożeje, ale pensja staje w miejscu. Polak chce mieć wygodę i się zadłużają. To jest moim zdaniem wytłumaczenie z całego problemu kredytowego w wśród polaków. I Ty żyjesz reklamą ale nie bardzo wiesz jak się do niej zabrać? http://kobietawreklamie.blog.iwoman.pl pewnoscią pomoże Ci odpwoiedzieć na wszystkie pytania i wątpliwości

agaa2015 (05.05.2015 01:55)

Ja nie mam nic przeciwko braniu kredytów jakichkolwiek bo wszystko jest dla ludzi, ale jak słyszę jak niektórzy ciagle na coś biorą kredyt, potem kredyt na kredyt i tak ciągle i takich ludzi absolutnie nie rozumiem ciekawa jestem na co oni liczą samo się spłaci? Myślisz, że zarządzanie nieruchomościami to prosta sprawa? Przekonaj się na [url=http://bestdeveloper.blox.pl/2015/03/Zarzadzanie-nieruchomosciami.html]http://bestdeveloper.blox.pl/2015/03/Zarzadzanie-nieruchomosciami.html. Szukaj najlepszego dewelopera.

monika35 (05.05.2015 09:54)

No ja też właśnie nie wiem Aga na co oni liczą iż to samo się wszystko spłaci czy jak to będzie..:-( Takie biorą kredyty, że nawet nie mogą swobodnie tego wszystkiego spłacić. Muszą wtedy pożyczać rodziny itp Takie błędne koło. Rozumiem wziąć kredyt jak się ma umowę na czas nieokreślony ale co jeśli się nie ma takiej umowy i się bierze, to już jest całkowicie niezrozumiałe. Myślisz, że w swoim mieszkaniu nie możesz już niczego zaplanować? Julka pokaże Ci, że jesteś w błędzie na [url=http://juliadobrowolska.soup.io/post/539514845/Plany-plany-plany#nojs]http://juliadobrowolska.soup.io/post/539514845/Plany-plany-plany#nojs. Wykończ swoje mieszkanie! Daj mu nowe życie!

Greta (06.05.2015 00:32)

myśle ze mimo wszystko warto próbować znaleźć coś przez internet - ja rozumiem ze nie kazdy musi szukać cos taniego dla siebie ale internet zaoszczedza nie tylko pieniądze ale także jakze cenny czas..ale jak dobrze wiecie Polacy a nie myślą o czasie ani o pieniadzach Piękny ogród piękna sprawa więc zapraszam do zwiedzania![url=http://ogrodniczkajola.yolasite.com/]http://ogrodniczkajola.yolasite.com/ Wejdź na mój blog naprawdę warto!

ifonka (06.05.2015 21:10)

Realizujemy starą polską zasadę : pić, p........ć, nie żałować bieda musi pofolgować, zamiast : jak się nie ma miedzi to się na d....e siedzi. Zobaczymy kogo okradną , żeby ratować banki. Za PRL okradli nas inflacją teraz też tak zrobią. Konsekwencje poniosą oszczędni a pożyczkobiorcy zapełnią salony odchudzania. Chcesz się dowiedzieć więcej na temat polis i ubezpieczeń? Wejdź na tego bloga [url=http://inwestycjejanka.soup.io/post/572865415/Jak-zrezygnowa-z-polisolokaty]http://inwestycjejanka.soup.io/post/572865415/Jak-zrezygnowa-z-polisolokaty i znajdź dużo cennych porad!

prozak (08.05.2015 20:59)

Zawsze zastanawia mnie, na jakiej podstawie osoby posiadające zdolność kredytową, nie posiadające żadnego zabezpieczenia finansowego, zadłużają się na tak ogromne kwoty, narażając siebie, swoją rodzine, swoich bliskich na ogromne niebezpieczeństwo. Rozumiem że ludzie się zapozyczają żeby przezyć, faktycznie życie jest drogie i przeciętnym ludziom jet ciężko, ale po co się zadłużać na aż takie kwoty ...

Palcikort (11.05.2015 20:25)

Zadłużają eis a później tracą prace i nie mogą sobie poradzić coś wiem na ten temat miałem podobną sytuacje w rodzinie wujek się zadłuzył na dużą sume nie mógł z niej wyjść brał kredyty, które spłacał kredytem i tak to wszystko szło na dodatek banki udzielały takiego kredytu. Brakło mu kasy wywalili go z roboty i nie miał jak spłacać.

panicz (12.05.2015 12:51)

Bardzo źle postąpił jak wziął takie kredyty z których już nawet nie miał wyjścia aby się wydostać..Bardzo kiepsko z tego powodu naprawdę było :-( Ja to zawsze się staram pożyczać od rodziny jakieś pieniądze. Tak to nawet nie pcham się w żadne banki i tego typu sprawy.

Renia36 (12.05.2015 16:46)

Polacy taki dziwny naród, że lubią się pokazać. Jaki to mają samochód czy drogie wakacje. No właśnie często za pożyczone pieniądze i potem włosy z głowy rwą jak to spłacić. Rozumiem na zakup mieszkania/domu bo ciężko byłoby uzbierać, ale jednak jest w tym przesada.

hryzantema (14.05.2015 09:25)

Bo Polak, niestety mamy taką naturę - lubimy się chwalić tym co posiadamy. Czasem nawet za bardzo..Nie rozumiem zachowania Polaków co tak chcą się pokazać przed sąsiadem jaki to kupili sobie samochód..Nie powiedzą tego, że na kredyt tylko powiedzą, że audi są najlepsze.

posiek (15.05.2015 20:32)

Według mnie jestesmy bardzo zacofanym państwem i nawet jak będą nam mówić po sto razy to i tak nic nie da. Po prostu już tak mamy. A po drugie jesteśmy biedni i żeby przeżyć bierzemy kredyty.

honorata (15.05.2015 23:57)

Zadłużamy się, bo nie mamy. Proste i nie potrzeba dokładać tu żadnej filozofii, jeśli człowieka byłoby stać, na to co potrzebuje to by tego nie robił. Ostatnio nawet sam prezydent powiedział, że trzeba wziąć kredyt jak się nie ma pieniędzy, to o czym my mówimy.

Matykiuta (20.05.2015 11:45)

Człowiek się zadłuża bo myśli że spłaci wszystko do końca będzie miał prace na ten czas ale później się okazuje że firma nas zwalnia są cięcia wypłat a człowiek za coś musi żyć. Tak popadamy w długi aż nie znajdziemy czegoś a zanim znajdziemy mija sporo tygodni a nawet miesięcy.

igax (24.05.2015 22:34)

Chwilówki to są łatwe i szybkie pieniądze, które widzimy po chwili w dłoni zapominając, że przyjdzie nam spłacić czasami trzy-cztery razy więcej. Pożyczek może udzielać każdy, kredytu może udzielić jedynie bank. Te rzeczy ciągle nam się mylą, mamy poczucie, że pożyczamy od firmy godnej zaufania, a potem mamy mnóstwo nieprzyjemności.

panicz (25.05.2015 01:58)

Mnie z kolei zastanawia po co ludzie zapożyczają się na to żeby postawić wielki dom, nie mająć nawet na działkę zapożyczają się na 400 tys praktycznie na całe życie ... zastanawia mnie jak będą żyć przez te 30 lat dla mnie jest to irracjonalne i bezmyślne

stafik (25.05.2015 18:40)

Nie uważam, żeby większość ludzi zadłużała się bezmyślnie (niektórzy tak), ale większość zdaje sobie sprawę z tego ile może wziąć, żeby to później spłacić. Niestety wiele przypadków losowych takich jak utrata pracy, co zdarza się często prowadzi do zadłużeń.

dawid.p (26.05.2015 12:59)

Bo taka jest Polska właśnie. Brak pracy, bezrobocie, a jak już jest praca to za mare pieniądze. Jak żyć to za kredyt. totalna masakra.

konik (27.05.2015 09:09)

Tak prawda za kredyt za marne pieniądze..Bo trzeba mieć z czegoś na opłaty. :-( Nie jest wesoło. Gorzej jeszcze by było jakbyśmy weszli do strefy euro..Wtedy nie wiem za co by się spłacało te wszystkie kredyty. Ja też mam kredy na mieszkanie, nie wiem ile lat to jeszcze będę spłacał.

Lubiekotki (27.05.2015 13:24)

kredyty na pierwszy rzut oka wydają się pociągającym rozwiązaniem, a niekoniecznie takim muszą być, są ładnie i atrakcyjnie zareklamowane, rata wydaje się mała, dlatego ludzie, którzy mają przeciętną wiedzę na temat kredytów i pożyczek się dają na nie skusić, potem biorą kolejne i w końcu zaczynają się problemy z ich spłaceniem

Merinda_Wilk (30.05.2015 20:01)

Tak już chyba nasza przypadłość. Bez kasy nie ma bogaczy. Szczerze po prostu jestesmy biedni i dlatego brakuje nam kasy więc udajemy się po kolejne kredyty i pożyczki.

Klaudiusz (01.06.2015 20:57)

Moim zdaniem nasze zadłużenie nie bierze się samo z siebie. Nasze państwo spowodowało, że coraz częściej korzystamy z kredytów i pożyczek.

Partyjkut (02.06.2015 18:18)

Zadłużenie zawsze będzie i było tylko nie było to tak nagłaśniane a teraz media trochę podchwycą temat i zaraz jest dym co to się nie dzieje na tym świecie kiedyś ludzie nie wiedzieli co to prasa media i żyli zdrowiej nie to co teraz. Sam też zyje z kredytów i dobrze mi z tym.

eders (02.06.2015 19:46)

bo nie maja kasy i pracy

misiowaty (03.06.2015 14:07)

Bo Polacy chcą z czegoś żyć. Nie mają na chleb i nic do tego chleba. Muszą wtedy skorzystać z tych kredytów. Chwilówek bo wtedy nie trzeba mieć żadnej umowy o pracę..Później jest gorzej ze spłatą, pożyczają od rodziny..rodzina od rodziny i gdzieś te pieniądze krążą.

emilek (03.06.2015 19:26)

Dokładnie takie błędne koło które zatacza krąg, nawet jak mają to spłacają, ale odsetki rosną i nie mogą tego powstrzymać, nie raz byłem świadkiem absurdów komorniczych. Nie daj Boże niech zobaczą, że jesteś wypłacalny to ściągną z Ciebie 3 razy więcej.

bahamazy (04.06.2015 21:50)

wydaje mi się, że trzeba rozróżnić dwie rzeczy, czym innym jest wzięcie kredytu, czy chwilówki na codzienne potrzeby, a czym innym na zakup dóbr w rodzaju kino domowe, samochód i luksusy albo zaciągnięcie kredytu na mega wypaśnie przyjęcie weselne, żeby się pokazać, jedni potrafią się obejść bez nowego telewizora, a inni nie i w ten sposób wpadają w spiralę długów…

minionek (07.06.2015 21:53)

Zależy na co ten kredyt... bo jeżeli ktoś jest kreatywny, ma pojęcie o biznesie i bierze kredyt na założenie firmy to nie widzę w takiej sytuacji nic złego. Nie wziąłbym natomiast kredytu konsumpcyjnego. Chyba, że naprawdę poczułbym się przyciśnięty do muru - np. zepsuty samochód, albo poważna chorba i leczenie.

kristiano (08.06.2015 16:23)

To nie są takie głupie decyzje. To są decyzje ostateczne i to takie decyzje są właśnie oczywiste. Mi się akurat to nie podoba i nie chciałbym tego ale Polak aby przeżyć w swoim kraju musi wziąć kredyt..Bo u nas się wszystko kupuję na raty albo z jakimiś odsetkami.

rexon21 (14.06.2015 20:13)

ale jakoś inne kraje żyją z kredytu właściwie i dają rade to już nie chodzi o zadłużanie raczej chodzi o to że człowiek szybko traci pracę i nie ma jak spłacać takiego kredytu niestety taka jest przykra rzeczywistość mamy często umowy o dzieło jakieś smieciówki a nie umowy.

karolinal (14.06.2015 21:13)

Moim zdaniem wynika to z tego, że niektórzy ludzie po prostu nie mysla, chcą mieć np od razu mieszkanie 3 pokojowe zamiast zacząć od kawalerki na którą byłoby ich stać, może to niepatrotyczne ale 2 lata pracy za granicą we dwie osoby i już można kupić mieszkanie, przyjechać i żyć bez długów...

bażej776 (14.06.2015 21:41)

Zależy na co ten kredyt... bo jeżeli ktoś jest kreatywny, ma pojęcie o biznesie i bierze kredyt na założenie firmy to nie widzę w takiej sytuacji nic złego. Nie wziąłbym natomiast kredytu konsumpcyjnego. Chyba, że naprawdę poczułbym się przyciśnięty do muru - np. zepsuty samochód, albo poważna choroba i leczenie.

Kafadz (08.07.2015 20:37)

Ludzie żyją z kredytów czy też się zadłużają dlatego że jest łatwo wziąć taką pożyczkę banki robią co raz mniej problemów tym bardziej że banki zarabiają na kredytobiorcach. Ludzie zawsze będą zadłużać więc nie wiem czemu telewizja to tak podkreśla..

halabal (08.07.2015 20:40)

Szybkość i łatwość. Kiedy rachunki i spłaty należności dotychczasowo zaciągniętych nawarstwiają się i żaden normalny bank nie udzieli im pożyczki czy kredytu, zostaje jeszcze ostatnie wyjście czyli wszystkie parabanki i chwilówki, których nie interesuje stopień zadłużenia i wielkość dochodów, a nawet jeśli to i tak nie zmienia to faktu, że pieniądze dostaną szybko i do ręki, a spłacać będzie się później, więc później się też pomyśli, jak spłacić czasem nawet dwukrotnie większą kwotę od tej pożyczonej.

zgubi (09.07.2015 19:26)

Bo mało zarabiają... nie ma większej filozofii w tym temacie:-) gdyby nie było takiej potrzeby, to sądzę, że nie byłoby takiej potrzeby:-) potrzeba matką wynalazków:-) przecież nie robią tego dla hobby, prawda? Więc moje zdanie jest takie:-)

Brafog (09.07.2015 19:32)

Nie którzy przecież zaciągają kredyty tylko na to by mieć kasę dla swojego dobra czyli hobby czy różne dogodności a nie którzy na mieszkania moim zdaniem jest to już normalna rzecz i nie ma co się dziwić to już na zawsze będzie popularne. Swoją drogą że ludzie mało zarabiają ale na to nie mamy wpływu.

meheroy (10.07.2015 18:02)

No tak ale nie każdego stać na wydanie od ręki ponad tysiąc złotych i o tym pewnie doskonale wiesz. Nie są to łatwe sprawy przy naszych zarobkach. Ludzie często się właśnie ratują kredytami i tak już z pewnością zostanie nic na to nie poradzimy jestem tego pewien.

Maszmara (23.07.2015 20:20)

Kasy brakuję a ludzie na pewno chcą mieć z czego zapłacić za jedzenie oraz za swoje mieszkanie. Ot całą przyczyna ;] nie byłoby takich bezsensownych pytań jeśli CI na górze by mniej zarabiali i jakby się nie otwierało tak dużo tych stanowisk związanych z administracją.

softhouse (23.07.2015 22:45)

Podobno właśnie według jakiś tam badań polacy nie mają tk wielu kredytów. Jasne, część ludzi lubi żyć na kredyt ale jest to totalnie nieodpwiedzialne życie i ryzykowanie utraty wszystkiego w każdej chwili

loretta (24.07.2015 10:49)

Niestety jednak wiele ludzi ma kredyty i tak żyje bo z wypłaty nie idzie wyżyć u nas jest raj dla banków zarabiają na kredytach potężne pieniądze a my też musimy z czegoś żyć. Polacy będą zawsze się zadłużać chyba że coś strzeli w polske i zaczniemy więcej zarabiać chociaż w to wątpie

bryngiert (25.07.2015 20:51)

tak właśnie w naszym kraju jest więcej banków jak to możliwe w innych krajach europy. Dodam że w innych krajach tylko żyją z kredytów czyli kredyt pensja na życie i więcej ich nie itneresuje ale w inncyh rkajach więcej zarabiają jak my w polsce to jest ta różnica w sumie.

meerczik (06.08.2015 13:07)

Bo jesteśmy biedni. Płaca minimalna jest skandaliczna, a płaca średnia to żart. Nie sposób się utrzymać od 1 do 1. Więc albo pozyczki, albo przekręty.

Domicelax (08.08.2015 18:34)

Myślę, że niektórzy po prostu nie mają świadomości, że potem będą musieli to oddać. Czasami mogą przeczytać niedokładnie umowę kredytową i raty mogą być znacznie większe niż się spodziewali. Dlatego nie powinno się korzystać z wszelkiego rodzaju chwilówek.

Vespa (08.08.2015 22:00)

Dużo ludzi się zadłuża bo jest świadomy a może uda mi się to spłacić no ale zawodzi się bo szef wywala ludzi robi rewolucje a o pracę ciężko na dodatek jak już znajdziemy to dostaniemy marne pieniądze za które nie możemy spłacić kredyt a jeżeli będziemy mogli to zaś na życie mieć nie będziemy.

podamoss (10.08.2015 01:16)

Trochę trudno się nie zadłużać, kiedy nasze zarobki są takie marne, że aż przykro o tym mówić czy pisać, a na ogół wszelakie kredytowanie to rzecz dla biedniejszych, więc raczej to trochę wygląda smutno niż bezmyślnie. Może kiedyś będzie lepiej, któż to wie.

softhouse (10.08.2015 15:02)

Wydaje mi się że niestety tak jest jak mówisz Polacy naprawdę słabo zarabiają to się zadłużają wydaje mi się że to chyba główna przyczyna tego że zadłużamy się na takie kwoty jakie są ale z drugiej strony jeżeli ktoś ma z czego spłacić to może spokojunie się zadłużać,

magda906 (20.09.2015 12:53)

Powodów nadmiernego zadłużania się jest sporo. Główny to to, że nie umiemy przeliczyć naszych możliwości i nie wybiegamy w przyszłość. Jeśli już dług przerasta nasze możliwości to warto zacząć od tego http://blog.kredytinkaso.pl/549-co-zrobic-w-sytuacji-nadmiernego-zadluzenia - będzie to pierwszy krok do wychodzenia z długów i niedopuszczenia do jeszcze większych problemów finansowych.

aleksyv91 (21.09.2015 22:46)

Powód jest prosty - chcąc się pokazać przed sąsiadami. Biorą pożyczki na drogie wakacje, żeby mieć potem jakie zdjęcia pokazywać rodzinie. Kupują samochody na które ich nie stać, żeby sąsiad zzieleniał z zazdrości, to samo tyczy się telewizorów, lodówek i tak dalej i tak dalej. Niestety zazwyczaj takie osoby kończą na chwilówkach, rolowaniu długu i wiązaniu końca z końcem byle by tylko uniknąć komornika, którego cień zbiliża się coraz bardziej do ich mieszkania. Taka polska mentalność niestety...

MaciekA (22.09.2015 15:00)

No to że zaciągamy kredyty na mieszkania to jest dla mnie oczywiste. Jesli chce się mieszkać saemu to nie mamy innego wyjścia niestety

Szkot (29.10.2015 12:10)

czasami żeby godnie żyć, a czasami aby dorównac sąsiadom i rodzinie.

mick (31.12.2015 06:11)

Nie wiadomo, które gorsze...

Fazi (27.01.2016 15:32)

Jeżeli chodzi o zadłużenie w relacji do PKB na tle krajów UE, to nie jest tak źle, bo w Polsce to jest 21,7%, natomiast w Niemczech 36,2%: https://homebroker.pl/artykuly/analizy/1428-polacy-coraz-bardziej-zadluzeni

Marina (19.11.2016 17:43)

Myślę, że zadłużamy się no to trochę taka mentalność u nas "zastaw się a postaw się" i robimy wszystko, żeby innym pokazać jak to nam się dobrze wiedzie. Poza tym, jak człowiek już się zadłuży to później kolejna pożyczka juz jakoś łatwiejsza jest bo w końcu kiedyś się to wszystko spłaci. Sama się tak wkręciłam, a później skoczyłam na czytaniu o tym jak wychodzić z długów i oszczędzać. Ciężko mi było coś odkładać z pensji, więc na przykład zarabiałam na mBanku w tym ich polecamBank.pl i za to, że znajomi zakładali konta i korzystali z nich, to ja dostawałam premie, 100, 200 złotych. Zawsze to jakaś extra kasa była i tak powoli sobie odkładałam z róznych takich źródeł i udało mi się juz prawie całkiem wyjśc z zadłużenia. Ale nauczkę mam na całe zycie.

karo90 (19.12.2016 07:49)

No cóż. Firmy kredytowe reklamują sie praktycznie wszędzie. Pieniadze są na wyciągnięcie ręki. Nie trzeba mieć nawet bardzo dużej zdolnosci kredytowej aby taki kredyt dostać. Tak wiec nic dziwnego, że Polacy biorą pożyczki....W tym artykule jest to opisane http://e-biznes.pl/dlaczego-polacy-coraz-chetniej-korzystaja-pozyczek-pozabankowych/ Ludzie coraz chętniej biorą pozyczki pozabankowe. Rownież z racji tego, że wiele z nich oferuje promocję pierwszej pożyczki w gratisie.

Asoff (01.03.2017 15:24)

Reklama reklama, ale należy mieć też chociaż trochę zdrowego rozsądku i mniej więcej wiedzieć, czy będziemy w stanie spłacić kredyt i pożyczki, które zaciągamy. Banki też swego czasu robiły duży błąd udzielając kredytów i pożyczek osobą, które miały wątpliwie wysoką zdolność kredytową. Ktoś dostaje pożyczkę, nie ma z czego jej spłacić i jeśli ma taką możliwość, to zaciąga kolejną na spłatę poprzedniej często na dużo gorszych warunkach. Dla takich osób świetną opcją są kredyty konsolidacyjne. Np tu https://www.santanderconsumer.pl/kredyty-gotowkowe/kredyt-konsolidacyjny,3.html jest moim zdaniem bardzo dobra oferta kredytu konsolidacyjnego od Santander Consumer Bank.

redds (01.03.2017 23:03)

Powiedzmy sobie wprost - zadłużanie się jest po prostu u nas modne. Szkoda tylko, że tak mało osób nie zdaje sobie sprawy, z jakimi konsekwencjami to się wiąże. A wystarczyłoby przeczytać o tym w sieci, chociażby na http://projektit.cal24.pl

redds (30.01.2018 23:34)

Szkoda tylko, że zadłużyć się jest bardzo łatwo, a wyjść z długów to już niestety nie. Dobrze, że są poradniki i wskazówki, jak sobie z tym radzić. Ostatnio najbardziej popularnym źródłem w tej materii jest http://kanone.pl/artykul,80.html. Swoją drogą - zauważcie, że nawet mimo 500+ jakoś nie zmalała liczba upadłości.

nagfkdujnufr (01.06.2019 00:19)

http://bitly.com/2Wv7LU6

Podobne

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej
  • EUR euro 4,3190 +0,17%  +0,74gr
  • USD dolar 3,9803 -0,30%  -1,19gr
  • GBP funt 5,0420 +0,03%  +0,16gr
  • CHF frank 4,5332 +0,09%  +0,40gr

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm