Koniec Pekao S.A. z żubrem w tle - teraz jest Bank Pekao z nowym logo
Właściciel jednego z największych w Polsce banków - Pekao S.A., postanowił wczoraj ujednolicić posiadane marki. W związku z tym, w poniedziałek dowiedzieliśmy się, że instytucja będzie miała nowe logo. To szczególnie ważna informacja dla klientów, którzy już nie rozpoznają swojego banku po charakterystycznej sylwetce żubra, a po przekrzywionej cyfrze „1” ukazanej na tle czerwonej kropki. Przy okazji, zmieniono nazwę.
Od teraz będziemy zakładali konta i wypłacali pieniądze już nie w Pekao S.A., a w Banku Pekao. Dobrze też przyzwyczaić się do nowego logo, by bez problemu odnajdować odpowiednie bankomaty w obcych miejscowościach i nie mieć większych kłopotów z dotarciem do potrzebnego oddziału instytucji finansowej. Co prawda, właściciele Pekao są przekonani, że klienci szybo przyzwyczają się do nowego znaku, jednak żubr był na tyle popularny, że może to okazać się nieco problematyczne.
Właściciel dawnego Pekao S.A., spółka Unicredit już od pewnego czasu nosiła się z zamiarem zmiany symbolu banku oraz jego nazwy, jednak działania te zostały na tyle dobrze przemyślane, by zmiany weszły w życie tuż przed odbywającymi się w Polsce Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej. Jako, że właśnie Pekao S.A. jest jednym z ich sponsorów, to idealny moment, by informacje o zmianach, jak najszybciej dotarły do obecnych i potencjalnych usługobiorców.
Co ważne, najwyraźniej wybór nowego logo były strzałem w dziesiątkę. Zdążono już przeprowadzić badania na grupie klientów banków, którzy przyznali, że wprowadzony znaczek budzi pozytywne skojarzenia. Aż 80% respondentów przyznało, że wpływa on na zwiększoną ochotę skorzystania z usług tej instytucji finansowej. Dodatkowo, z badań wynika, że przekrzywiona jedynka jest obecnie najbardziej lubianym symbolem bankowym w naszym kraju.
Co takiego ma w sobie nowy symbol Banku Pekao? Ludzie zwracają uwagę na nowoczesny design. Ma on kojarzyć się z modernizmem, szybkim rozwojem, dynamizmem. Poza tym, bardzo dobrze współgra z niedawno zmienionym wystrojem oddziałów bankowych należących do Pekao.
Żeby jednak spotkać się z tak przychylnymi opiniami, Bank Pekao musiał zdecydować się na ogromny wydatek. Prowadzony rebranding ma kosztować łącznie aż 40 mln złotych, przy czym kolejnych 10 mln zostanie wydanych na kampanię reklamową. Zgodnie z planami, prace nad unowocześnieniem instytucji mają skończyć się u schyłku 2013r. Tak długi okres zmian jest związany m.in. z faktem, że są one wprowadzane stopniowo. Na razie, nowe logo gości dopiero w części oddziałów.
Właściciel dawnego Pekao S.A., spółka Unicredit już od pewnego czasu nosiła się z zamiarem zmiany symbolu banku oraz jego nazwy, jednak działania te zostały na tyle dobrze przemyślane, by zmiany weszły w życie tuż przed odbywającymi się w Polsce Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej. Jako, że właśnie Pekao S.A. jest jednym z ich sponsorów, to idealny moment, by informacje o zmianach, jak najszybciej dotarły do obecnych i potencjalnych usługobiorców.
Co ważne, najwyraźniej wybór nowego logo były strzałem w dziesiątkę. Zdążono już przeprowadzić badania na grupie klientów banków, którzy przyznali, że wprowadzony znaczek budzi pozytywne skojarzenia. Aż 80% respondentów przyznało, że wpływa on na zwiększoną ochotę skorzystania z usług tej instytucji finansowej. Dodatkowo, z badań wynika, że przekrzywiona jedynka jest obecnie najbardziej lubianym symbolem bankowym w naszym kraju.
Co takiego ma w sobie nowy symbol Banku Pekao? Ludzie zwracają uwagę na nowoczesny design. Ma on kojarzyć się z modernizmem, szybkim rozwojem, dynamizmem. Poza tym, bardzo dobrze współgra z niedawno zmienionym wystrojem oddziałów bankowych należących do Pekao.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.