pieniadz.pl

Lista najpotężniejszych marek wg Forbesa

niedziela, 07-10-2012 godz. 14:02

Magazyn „Forbes” po raz kolejny opracował listę największych marek na globie. Tworząc zestawienie, uwzględniono 200 firm, które oceniano z uwagi na dochody, ogólną wartość, a także opinie odbiorców na temat danej marki. Oprócz tego, jednym z warunków było istnienie danego przedsiębiorstwa na rynku amerykańskim nawet, jeśli jego działalność w USA była ledwie widoczna.
Przy ocenianiu firm brano też pod uwagę ich inwestycje, wpływ na życie klientów, standard wytwarzanych produktów i świadczonych usług.

Na 15. miejscu znalazł się producent sprzętu komputerowego różnego typu, marka Hewlett-Packard. Jest ona warta 18,3 mld dolarów, przy czym jej dochody wynoszą przeszło 120 mld dolarów. Dzięki temu, na promowanie swoich towarów może ona wydawać ponad miliard dolarów. Jeden stopień wyżej, na 14. miejscu znajduje się motoryzacyjny gigant Toyota – marka, której dochody wynoszą niemal 180 mld dolarów, a jej wartość szacowana jest na 21,9 mld dolarów. Przy takim majątku nie dziwią znaczne wydatki na reklamę, które sięgają ponad 3 mld 800 mln dolarów.

Na miejscu 13. uplasowała się wytwórnia Disney, której dochody w wysokości 21,2 mld dolarów są możliwe nie tylko dzięki produkowanym bajkom, ale też seriom zabawek nawiązujących do ich bohaterów. Współpraca z branżą zabawkową przynosi Disneyowi ogromne zarobki, co sprawia, że wartość firmy ocenia się na 19 mld dolarów. Reklama kierowana głównie do dzieci i ich rodziców kosztuje firmę 2 mld 800 mln dolarów.

Na miejscu 12. znajduje się technologiczny Samsung – producent telefonów, telewizorów i wielu innych sprzętów elektronicznych i elektrycznych. Jego wartość to 19,3 mld dolarów, a dochody przekraczają 148 mld dolarów. Konsumenci bardzo wysoko oceniają działalność marki, co pozwala jej zajmować w tej kwestii 9. miejsce na świecie. Na pewno pomocna jest przy tym promocja, na którą Samsung wydaje ponad 2,5 mld dolarów.

Tuż przed dziesiątką, na 11. miejscu znalazła się technologiczna marka Oracle, której dochody wynoszą ponad 37 mld dolarów, a jej wartość szacuje się na niemal 26 mld dolarów. Na reklamę wydaje ona całkiem mało w porównaniu do innych firm – jest to tylko 79 mln dolarów. 10. pozycja należy do technologicznej marki Cisco, która warta jest 26,3 mld dolarów i notuje dochody w wysokości przekraczające 46 mld dolarów. Na reklamę wydaje ona również stosunkowo niewiele, bo 325 mln dolarów.

9. miejsce należy do kolejnego, motoryzacyjnego giganta, BMW. Firma warta jest 26,3 mld dolarów, a jej dochody to 73,7 mld dolarów. Marka jest bardzo wysoko oceniana przez klientów – zajmuje 5. miejsce. Na 8. miejscu znalazł się General Electric, którego wartość to 33,7 mld dolarów, a dochody liczone są na 124,7 mld dolarów.

Na 7. pozycji plasuje się restauracyjny, uwielbiany na całym świecie McDonald’s. Jego dochody to 85,9 mld dolarów, a wartość wynosi niemal 37,5 mld dolarów. Na reklamę firma wydaje prawie 770 mln dolarów. 6. miejsce należy do technologicznej firmy Intel, której wartość wyceniana jest na 32,3 mld dolarów. Wylicza się, że jej dochody wynoszą 54 mld dolarów. Jest też wysoko oceniana przez klientów, co pozwala jej zajmować 6. miejsce pod tym względem. Na reklamę wydaje ona aż 2,1 mld dolarów.

Pierwszą piątkę otwiera Google z dochodami wynoszącymi 36,5 mld dolarów oraz wartością szacowaną na 37,6 mld dolarów. W rankingu konsumentów zajmuje 7. miejsce. Firma raczej nie oszczędza na reklamie, wydając na nią ponad 1,5 mld dolarów. Tuż poza podium, na 4. miejscu znajduje się marka IBM, której dochody to niemal 107 mld dolarów, a wartość wynosi 48,5 mld dolarów. Na reklamę wydaje ona ponad 1,3 mld dolarów.

Na najniższym miejscu podium znajduje się Coca-Cola, której dochody to 22,8 mld dolarów, a wartość szacowana jest na ponad 50 mld dolarów. Marka wydaje bardzo dużo na reklamę, bo aż przeszło 3,2 mld dolarów. Na 2. pozycji w rankingu „Forbes” uplasował się Microsoft. Jego wartość to 54,7 mld dolarów. Dochody wyliczane są na 73,7 mld dolarów. Jak na takiego giganta, wydaje on stosunkowo mało na reklamę – 1,6 mld dolarów. Jednak to właśnie Microsoft jest najlepiej oceniany przez odbiorców i w rankingu konsumenckim zajmuje 1. miejsce.

Zwycięzcą rankingu magazynu „Forbes” została marka Apple specjalizująca się w produkcji sprzętu elektronicznego różnego typu. Jej dochody wynoszą ponad 108 mld dolarów, a wartość obliczana jest na przeszło 87 mld dolarów. Co ciekawe, na reklamę wydaje ona „tylko” 933 mln dolarów.

Dodaj komentarz

Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub .

Komentarze:

Brak komentarzy do Lista najpotężniejszych marek wg Forbesa.

Podobne

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej
  • EUR euro 4,3190 +0,17%  +0,74gr
  • USD dolar 3,9803 -0,30%  -1,19gr
  • GBP funt 5,0420 +0,03%  +0,16gr
  • CHF frank 4,5332 +0,09%  +0,40gr

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm