pieniadz.pl

Polski eksport owoców - mamy powody do dumy!

piątek, 01-07-2016 godz. 16:04

Polska jest jednym Z ważniejszych eksporterów owoców. Słyniemy głównie z tych jagodowych, czyli truskawek, malin, porzeczek i borówek. Zagraniczni odbiorcy chwalą je za wyjątkowy smak i zapach. Zagranicę sprzedajemy aż 80% mrożonych owoców i ok. 90% owocowych przetworów. Poza owocami jagodowymi, znani jesteśmy z jabłek oraz wiśni.
Polski eksport jest bardzo silny i widać to nie tylko na przykładzie mebli czy autobusów, które szanowane są w całej Europie. Duże znaczenie ma również polska żywność, w tym owoce i warzywa. W tym sezonie kolejny raz możemy przekonać się, że bardzo cenione są pochodzące z Polski owoce jagodowe, do których zaliczają się truskawki, maliny, porzeczki i borówki amerykańskie.

Chociaż polscy producenci owoców jagodowych nie mają powodów do narzekań, to jednak już od roku trwa zakrojona na szeroką skalę kampania promująca te produkty w samej Polsce oraz w Austrii, Czechach, Finlandii i Szwecji. Mimo to, nawet bez niej, Polacy sprzedają zagranicę ok. 80% wyprodukowanych, mrożonych owoców oraz ok. 90% przetworów owocowych.

Kampania pt. „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” przewidziana jest na 3 lata, a jej budżet wynosi ok. 4 mln euro. Kierowana jest do państw, w których mamy realne szanse na zwiększenie ilości sprzedawanych owoców jagodowych. Twórcy kampanii założyli, że jej efektem ma być wzrost eksportu o ok. 8%.

Poza promocją, polscy producenci owoców chcą też uświadamiać społeczeństwa o wartości tych produktów. Należy bowiem podkreślić, że wszystkie one mają właściwości prozdrowotne i sprawdzają się zarówno w profilaktyce i zwiększaniu odporności organizmu, jak również przydatne są jako naturalne sposoby wspomagające leczenie przeziębień.

Kampania prowadzona jest na różnych płaszczyznach, przy czym większość kanałów przekazu ma celować do kobiet, ponieważ to one najczęściej decydują o spożywczych zakupach dla całej rodziny. Informacje o polskich owocach pojawiają się więc m.in. w kobiecej prasie i w poradnikach kulinarnych.

Dotychczasowe badania podsumowujące półroczny etap prowadzenia kampanii wskazały, że przynosi ona spodziewane rezultaty, a świadomość dotycząca owoców jagodowych zwiększyła się w każdym z krajów docelowych. Najmniejszy skutek kampania przyniosła w Szwecji, gdzie według wyliczeń, świadomość odnośnie zalet tych owoców wzrosła tylko o 0,6%. W Austrii zwyżka wyniosła natomiast 4,7%, w Finlandii było to 3,2%, w Czechach wzrost wyniósł 3,1%, a w samej Polsce było to 3,8%.

Dodaj komentarz

Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub .

Komentarze:

Szkot (05.09.2017 19:09)

W tym roku będzie gorzej.

Podobne

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej
  • EUR euro 4,3190 +0,17%  +0,74gr
  • USD dolar 3,9803 -0,30%  -1,19gr
  • GBP funt 5,0420 +0,03%  +0,16gr
  • CHF frank 4,5332 +0,09%  +0,40gr

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm